Aktywna tablica

Aktywna tablica

 

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.

W ramach otrzymanego wsparcia finansowego mogliśmy zakupić tablicę interaktywną
z projektorem oraz interaktywny monitor dotykowy.

Wszyscy nauczyciele zostali przeszkoleni w zakresie funkcji, obsługi i praktycznego zastosowania oprogramowania tablicy interaktywnej i monitora interaktywnego
z wykorzystaniem nowych technologii w procesie edukacyjnym.

Powołano również zespół samokształceniowy w składzie:  R. Gajda, A. Glenc, K. Głębiewska, B. Chmielarz, M. Janiszewska, B. Jędryszczak-Charuba, S. Jura, M. Kempa, B. Kukla, E. Niewczas, E. Szajbel, M. Walocha.

Poniżej znajdują się scenariusze zajęć, lekcji otwartych, obserwacji zajęć z wykorzystaniem TIK przygotowane przez naszych nauczycieli.

Język polski - M. Walocha

Język angielski - M. Janiszewska

Język niemiecki - M. Kempa

Przyroda - E. Niewczas

Język angielski - A. Glenc

Edukacja wczesnoszkolna - S. Jura


Korzystając z wolnej chwili, chciałam zaproponować wykorzystanie programu Hot Potatoes. Jest to program do tworzenia interaktywnych krzyżówek, testów np. wielokrotnego wyboru, różnego rodzaju ćwiczeń interaktywnych. Korzystam z niego od lat na lekcjach języka angielskiego strona główna to https://hotpot.uvic.ca/. Można też skorzystać z edukatora na https://www.edukator.pl/hot-potatoes,9733.html. Na tej stronie jest dużo narzędzi TIK.

Gdyby ktoś miał ochotę się przeszkolić w zakresie HOTPOT polecam szkolenie: https://etwinning.pl/tydzien-z-hot-potatoes/

Jeśli ktoś jest zainteresowany ciekawymi szkoleniami online bez wychodzenia z domu i w najdogodniejszym dla siebie czasie polecam https://etwinning.pl/kursy-internetowe/

Z jednego kursu prowadzący przekierowują na inny pozwalając nam jeszcze bardziej rozwijać się i uatrakcyjniać lekcje przez nas prowadzone. Uczniowie zachwyceni – efekty murowane!

Izabela Bartelt-Adamczyk
(nauczyciel języka angielskiego, szkolny koordynator programu)


Właśnie ukończyłyśmy kurs online „Tydzień z LearningApps.org” gdzie nauczyłyśmy się korzystać z bezpłatnej platformy Web 2.0-learningApps.org tworząc moduły nauczania multimedialnego w atrakcyjnej formie online. Mogą z niej również samodzielnie korzystać uczniowie. https://learningapps.org/

Dzięki szkoleniu „Tydzień z Chmurą” poznałyśmy pracę w obszarze GoogleDysk, w tym generowanie struktury folderów, współtworzenie materiałów, prezentacji i dokumentów, tworzenie wykresów i formularzy. Łatwiej opracować ankietę, kiedy sama się generuje.

Agnieszka Glenc i Małgorzata Janiszewska
(nauczyciele języka angielskiego)


Dzięki kursowi internetowemu „Tydzień z GeoGebrą” możemy wykorzystywać program GeoGebra na lekcjach matematyki fizyki i innych przedmiotów ścisłych. Matematyka królową nauk i wcale nie musi to być nudne, żmudne liczenie.

Joanna Bromek i Agnieszka Kaleta
(nauczyciele matematyki)


Przez tydzień uczestniczyłyśmy w szkoleniu online „Tydzień z narzędziami Google dla nauczycieli języków obcych. Celem kursu było poznanie praktycznego wykorzystania narzędzi Google: Mapy, Moje Mapy, Kalendarz, YouTube. Polecam.

Agnieszka Glenc i Magdalena Kempa
(nauczyciele języka angielskiego i niemieckiego)


Ukończyłam szkolenie „Tydzień z Plickers i QR Kodami”, gdzie poznałam narzędzia ICT do szybkiego podsumowania działań, uzyskania i zbierania odpowiedzi uczniów w pracach projektowych. Moi uczniowie uwielbiają zabawę w szyfrowanie i rozszyfrowywanie.

„Tydzień z infografiką w projekcie e-Twinning” pozwolił mi nabyć umiejętności tworzenia, publikowania i udostępniania przygotowanych infografik na potrzeby projektu międzynarodowego.

 Agnieszka Glenc
(nauczyciel języka angielskiego)